Quote of the Day

Every true genius is bound to be naive.
Friedrich Schiller

A letter from the heart.....

Love all of you who are still supporting me, thanks a million.


Tuesday, August 10, 2010

paper lah!

Fine. Aku tergolong dalam golongan orang yang tak saving the earth! Ok. I NEED PAPER. I LOVE PAPER.

Dari aku secondary skool, aku start buat english tag yang buat aku menang kot design ade lah 2-3 kali time aku form 1. Bodoh2 je tu. Tapi menang gak kot :D

Advance sikit, aku start buat card to friends and some crushes. Hahaha. Memang aku suke gunting, colored papers, gam apape yang sinonim dengan pembuatan handmade card. Fuh. Siap kena tegur ngan ustaz mane ntah aku tak ingat sebab suke sangat pegang gunting. Keh keh keh

Aku rase, aku dah penah bercerite pasal cinta aku terhadap kertas kot. So, tanpa membuang mase, aku straight to the present punye story. Ok. I found a blog called Miyyah@Kertas. From there laa aku start quilling. Aku memang ade bakat semulajadi bab2 kertas nih so bagi aku senang kot bulat2 je kot. Cume bile dah sampai tahap advance tu aku surrender.

Partner in crime aku - Aini - die tengok aku buat then die buat. Tapi die lagi berani mencuba. So, die sekarang memang advance gile siap ajar aku kot! Memang die kreatif laa aku nak lawan pun dah tak boleh. Maybe aku pun boleh jadi macam die kalau aku berani mencuba kan? Tak salah mencuba kan? Tapi aku tak suke buat bende pastu tak jadi. Aku malas.

The other day, Aini ajar aku macam yang die buat tu, memang laa senang tak payah gune kertas banyak tapi susah sikit nak bentuk2 sume. So jadi laa macam kat bawah nihhh hehehehehe aku buat tau!

sexy tak kad i??

Aku bile dah tau mule laa nak berangan nak buat untuk wedding aku nanti kann??? Mesti cantikk kaannn?? Waaahhhh tak sabar rasenye! Idak lee aku nak buat kad ke doorgift ke ape. Tapi aku nak decorate bilik aku dengan hasil kerja tangan aku nihhh confirm lebih bermakne gituuu.. tak gitu? Hehehehe

Bile aku search gambar2 quilling tu, aku terjumpa laa sorang artist ni, name die Yulia Brodskaya. Die orang Russia, tapi memang terer giler aku kagum nih! Die buat untuk macam2 ads, Starbucks, Cadbury, Nokia etc. Pegi laa gooooooooogle ek?

Some of the pic yang aku nak share :-






Die pandai main kaler sebab tu nampak cantik gileeee!!!


Bile aku dah main2 search paper art ni jumpe pulaakkk dengan seorang lagi artist, Su Blackwell, mak datok yang ini memang superb kot! Die punye base design adalah menggunakan buku tebal, die buleh buat jadi butterfly, buildings, etc. Sangat amazing ok? Just look at the picture, super fantastic!





Cantikk kann??


Sekarang aku memang tak puas hati! Kenape aku tak pandai macam diorang??? Kreatif macam diorang??? Huhh!!!!


Tak pe laaaa asalkan ade jalan semua benda boleh buat kan?

1 comment: